czwartek, 12 września 2013

Jesień pachnie cynamonem.....

Brązy......
 zapach cynamonu,
 ciepłe  rozgrzewające herbaty,
 jabłeczniki, ciasto marchwiowe lub czekoladowe,
 kasztany, żołędzie, spadające liście,
kakao na kolację,
 gorzka czekolada po obiedzie na deser,
 kawa z rana......

Nikt mi nie powie, że jesień nie ma w sobie brązów.

Z jabłek, które dostałam - usmażyłam konfiturę wraz z cynamonem i kilkoma ziarnami kardamonu.
Mój synu będzie zachwycony połączeniem konfitury i jego ukochanych naleśników :))

Skład na trzy otrzymane przeze mnie słoiczki:

* ok.1 kg cooking apples ( niezastąpione są przyniesione przez osobę, która Cię lubi :) )
* 2 Gala apples
* 1 gruszka
* mała laska cynamonu
* 2-3 ziarna kardamonu
* odrobina wody
* cukier + cukier waniliowy do smaku

Jabłka obieramy,  wrzucamy do garnka wraz z cynamonem i kardamonem, gotujemy z niewielką ilością wody , dodajemy na końcu cukier do smaku.
Przed włożeniem konfitury do wyparzonych słoików- wyjmujemy cynamon i kardamon.
Wekujemy słoiki przez 20 min.
Odwracamy do góry dnem i studzimy.
Ja znalazłam radę, że studzimy pod kocem, więc i tak tez uczyniłam ;))

Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz